1.10. in 2.10.2015 – Delavnica za dijake v okviru izbirnih vsebin
V četrtek, 1. in v petek, 2. oktobra 2015, so se v okviru izbirnih vsebin v Teozofski knjižnici in bralnici Alme M. Karlin odvijale delavnice z dijaki 3. letnika Gimnazije Celje – Center v okviru jesenskih izbirnih vsebin.
Dijake je najprej pozdravil vodja Teozofske knjižnice Domen Kočevar, jim predstavil knjižnico, njene začetke, specifičnosti gradiva Teozofske knjižnice, ter povezavo med Almo Karlin in teozofijo. Dijaki so si lahko ogledali njene teozofske knjige, kopijo teozofske diplome in podpis.
Sledil je voden ogled po prostorih knjižnice, nato pa so prisluhnili predavanju Luke Železnika na temo »Lepota, ustvarjalnost in pozornost«, v katero sta bili vključeni tudi dve pesmi (avtorja: slovenski pesnik Ivan Minatti in sufijski pesnik Hafis). Zatem je z dijaki podelelil nekaj misli še Domen Kočevar, ki je spregovoril o pomenu in uporabni vrednosti koncentracije in s tem ponudil uvod v praktično vajo za koncentracijo in pozornost, ki je sledila. Zadnji del prve ure in odmor so dijaki lahko izkoristili za izdelavo prve strani zaznamka za knjigo ter za sproščeno druženje ob piškotih in čaju. V tem času so si lahko tudi bolj natančno ogledali knjižnico, knjižno gradivo, umetniška dela in reprodukcije likovnih del, raznovrstne kipce in simbole, ki krasijo knjižnico in raznovrstno gradivo o lepoti (knjige o umetnosti, poezije domačih in tujih avtorjev, revije z umetniško vrednostjo…). Prisluhnili so glasbi, ki so jo zanje izvajali vrstniki ob klavirju v knjižnici (v vsaki skupini se je našel kak dijak, ki je sošolcem kaj zaigral ali zapel).
V drugem delu je ponovno sledila vaja za koncentracijo, pri kateri smo tokrat uporabili tri vprašanja, v katera smo se poglabljali:
- Kje jaz vidim lepoto?
- Kje jaz vidim odsotnost lepote?
- Kaj lahko jaz naredim za več lepote v svetu?
Zatem so se dijaki razdelili v štiri skupine ter skupaj iskali odgovore na zgornja tri vprašanja na štirih ožjih področjih: Znanost, Umetnost, Izobraževanje in Prosti čas. Svoje ugotovitve so zapisali na plakat in jih na koncu predstavili ostalim udeležencem delavnice. V sklopu druge učne ure so tudi izdelali drugo stran zaznamka za knjigo.
Dijaki so ob obisku prejeli predstavitveno zgibanko Teozofske knjižnice in bralnice Alme M. Karlin ter knjižno kazalo Teozofske knjižnice.
ZAZNAMKI
Zaznamki, ki so jih izdelovali dijaki, so bili namenjeni temu, da lahko vsak dijak, ki to želi, izrazi svoje sporočilo za svet. Prvo sporočilo je bilo rezultat poglablanja vase in brez mentalne predpriprave, torej bolj iz srca, na drugo stran zaznamka pa so dijaki lahko napisali misel, s katero so se srečali med delom v skupinah in je bila tako rezultat premišljevanja o konkretnih temah in kot taka bolj mentalne narave.
Oblikovane knjižne zaznamke so dijaki pustili v knjižnici, kjer so na voljo naključnim obiskovalcem dogodkov in simpozijev v Teozofski knjižnici. Gre torej za sporočila od neznanih avtorjev k neznanemu prejemniku.
Comments are closed.