Tantra Duhovnost in Seks
Osho
“OIF“ – OSHO INTERNATIONAL FOUNDATION, Rennweg 34, 8001 Zürich, Switzerland
TANTRA IN JOGA
Tantra in Joga sta v osnovi različni. Dosežeta enak cilj, toda poti nista le različni, ampak tudi nasprotni. To je treba povsem jasno razumeti.
Proces Joge je tudi metodologija, Joga je tudi tehnika. Joga ni filozofija. Prav tako kot Tantra, je tudi Joga odvisna od akcije, metode, tehnike. Če uporabljaš Jogo, te prav tako vodi, toda proces je drugačen. V Jogi se moraš bojevati; to je pot bojevnika. Na poti Tantre se ti sploh ni treba bojevati. Povsem obratno, prepustiš se, toda z zavestjo. Joga je potlačevanje, zatiranje z zavestjo, Tantra je prepuščanje z zavestjo. (str. 15-16)
Za Tantro, uporabi seksualno energijo, ne bojuj se z njo! Preobrazi jo! Ne bodi sovražen, ne razmišljaj o nasprotovanju; bodi prijateljski z njo! To je tvoja energija; ni slaba, ni zla. Vsaka energija je le nevtralna. Lahko je uporabljena proti tebi, lahko zate. Iz nje narediš blok, oviro; lahko narediš korak. Lahko jo uporabiš! Pravilno uporabljana postane tvoj sovražnik. Energija ni niti eno niti drugo, je nevtralna. (str.17)
Nismo normalni in naravni. Smo absolutno nenormalni, nezdravi, res ob pamet. Vsakdo je takšen, kot smo mi, zato tega ne občutimo. Norost je tako normalna, da se, če nisi nor, lahko zdiš nenormalen. Med nami je Buda nenormalen, Jezus prav tako. Ne pripadata nam. Ta normalnost je bolezen. (str.19)
Zahodna psihologija je prišla do zaključka, da se osnovna človeška bolezen giblje nekje okoli seksa, osnovna duševna zmedenost, blaznost je seksualna usmerjenost. Dokler torej takšna seksualna usmerjenost ne bo izginila, človek ne more biti naraven, normalen. Človek je šel napačno pot samo zaradi stališč o seksu. (str.19)
Tantra pravi, da sprejmi, karkoli si. To je osnovno sporočilo – popolno sprejetje. Samo skozi popolno sprejetje lahko rasteš. Uporabi vsako energijo, ki jo imaš. Kako jih lahko uporabljaš? Sprejmi jih, nato pa spoznaj, kaj te energije so. Kaj je seks? Kakšen fenomen je to? Nismo seznanjeni z njim. Veliko stvari vemo o seksu od drugih. Lahko smo šli skozi seksualni akt, toda z občutkom krivde, s težnjo po zatiranju, zelo hitro, v naglici. Nekaj je nujno potrebno storiti in razbremeniti. Seksualni akt ni ljubezenski akt. Nisi srečen v njem, zapustiti pa ga tudi ne moreš. Bolj ko ga poskušaš zapustiti, bolj privlačen postaja. Bolj ko ga poskušaš negirati, bolj te vabi.(str.20)
Tantra pravi, da se približaj seksualnemu aktu, kakor da vstopaš v sveti tempelj. Prav zato so prikazali seksualni akt na njihovih svetih templjih. Rekli so – približaj se seksu, kakor da vstopaš v sveti tempelj. Ko torej vstopaš v sveti tempelj, mora biti tudi seks tam, tako da se združita v tvojem srcu, tvoji duši, tvojem duhu, povezana, tako da lahko čutiš svet in božansko, ne kot dva bojujoča se elementa, ampak kot eno. Nista protislovna, toda polarnosti si med seboj pomagajo. In prav zaradi te polarnosti sploh obstajajo. Če se ta polarnost izgubi, potem je izgubljen ves svet. Vidi torej globoko potekajočo enost! Ne glej samo polarnih točk, glej notranji potekajoči tok, ki iz njiju napravi eno. (str.25-26)
Ljubezen je vedno tukaj. Zanjo ni prihodnosti. Prav zato je ljubezen tako blizu meditaciji. Prav zato je tudi smrt tako blizu meditaciji – kajti smrt je vedno tukaj in sedaj. Nikoli se ne more zgoditi v prihodnosti. Ali lahko umreš v prihodnosti? Umreš lahko samo v sedanjosti. Nihče še ni umrl v prihodnosti. Kako lahko umreš v prihodnosti ali v preteklosti? Preteklost je mimo, torej ne moreš umreti v njej. Prihodnost še ni prišla, kako moreš torej umreti v njej? Smrt se zmeraj zgodi v sedanjosti. (str.32)
Seks je izvor kreativnosti. Božansko ga uporablja za kreacijo. Seksualnost je prav takšna kot ljubosumje, jeza in pohlep – je vedno destruktivna. Seks pa ni, vendar ne poznamo čistega seksa. Poznamo le seksualnost.
Oseba, ki gleda pornografsko sliko, ali človek, ki gre gledat film seksualnih orgij, si ne želi seksa – išče seksualnost. Obstajajo ljudje, ki jih poznam in ki ne morejo ljubiti svojih žen, preden ne prelistajo nekaj ostudnih magazinov, knjig ali slik. Ko vidijo te slike, se vzburijo. Ob njih je živa, resnična žena, pa jim nič ne pomeni. Slika, slika nagice jih bolj vzburja. To vzburjanje ni v trebuhu, ni spodaj; to vzburjenje je v mislih, v glavi.
Seks, prenesen v glavo, je seksualnost; razmišljanje o njem je seksualnost. Živeti ga je druga stvar in če ga lahko živiš, potem se lahko dvigneš nadenj. Vse, kar živiš popolnoma, te vodi nad. Torej, ničesar se ne boj! Živi to! (str. 47)
Comments are closed.